RomiKova družina

Anketa k doplňku

Mnoho dalších anket

Diskuze k doplňku

Specializace na zbraň

autor: Viking, Resurrection

Podíval se na svého soupeře a musel se usmát. Středně vysoký chlápek, žádné velké svaly a zbraň? Titěrný mečík, který držel v obou rukách. Nejlepší na tom bylo, že ho držel jako prase kvrdlačku. Oleg se podíval na svůj jedenapůlruční meč a sebejistě se usmál. Tohle nebude souboj, to bude masakr.

Proč si ten prcek tak vyskakoval, když ani neumí bojovat? Oleg přemýšlel, jak ho zneškodnit a zabít co nejrychleji. Nechtěl se zdržovat. Asi mu zkusí vyrazit meč z ruky, případně poranit ruku a pak prcka dorazit. Tím, že drží krátký meč obou rukách je vlemi zranitelný.

Soupeři okolo sebe kroužili. Vysoký seveřan s jedenapůlručákem se přibližoval sebejistě. Drobnější mužík se pohyboval viditelně nejistě. Seveřan si nevšiml falešného úsměvu na rtech drobného. Čepele se srazili. Seveřanova síla byla rozhodující a drobný muž byl zatlačen o pár kroků do zadu. Oleg útočil tvrději a tvrději. Ani si nevšiml, že drobný drží meč v jedné ruce a chystá se odskočit.

Oleg stále útočil a najednou ležel na zemi a z přeseklé tepny na stehně se proudem valila krev. Drobný zasunul krátký meč do pochvy, sebejistě se na umírajícího barbara usmál a odešel pryč. V posledních vteřinách svého života Oleg přemýšlel, jak se to mohlo stát, vždy´t si ani nevšiml, že drobný sekl mečem.

Bojovník je mistr boje. Jeho cesty jsou různé – od mistrů boje s jedním druhem zbraně až po velmi dobrého bojovníka s každou zbraní, která vás napadne. Podle pravidel si bojovníka, který bude umět bojovat s více zbraněmi stvoříme. K tomu ani nemusíme tvořit postavu označenou povoláním bojovník. Co tedy udělá naši postavu veterána bitev, bojůvek a rvaček tím pravým specialistou? No samozřejmě specializace na konkrétní zbraň. A k tomu jsou potřeba pravidla, která jsou velmi jednoduchá a nám umožní svoji postavu ještě vylepšit a udělat opravdu mistrem v boji. Přesně tím, čím každý bojovník má a chce být.

1) Bojovník, který přestupuje na 3., 6. a nebo 9. stupeň archetypu smí obětovat jeden bod fyzické dovednosti a naučit se specializaci na zbraň. V podstatě se jedná o fyzickou dovednost přístupnou jen bojovníkovi. Na 3. stupni archetypu se smí bojovník naučit I. stupeň dovednosti specializace na zbraň. Na 6. stupni archetypu se smí naučit II. stupeň dovednosti specializace na zbraň a nebo se naučit novou na první stupeň. A konečně na 9. stupni archetypu se smí bojovník naučit III. Stupeň dovednosti, nebo si jeden na prvním stupni zvýšit na II. stupeň a nebo se naučit specializaci na jiný typ zbraně na I. stupeň. Bojovník smí vždy zvednout jen jednu specializaci o stupeň a nebo se naučit jednu novou.

2) Bojovník se specializuje na jeden jediný konkrétní typ zbraně, nikoliv druh. To znamená, že bojovník se smí specializovat na boj s dlouhým mečem, lehkou šavlí či těžkou kovanou holí a ne na boj s meči, šavlemi a tesáky či holemi a kopími. Výjimku v tomto tvoří kategorie boje beze zbraně. Pro tu platí dovednost jako celek. Bojovník se nemusí specializovat na útok pěstmi či na útok nohou. Prostě se specializuje rovnou na boj beze zbraně (specializace na boj beze zbraně x specializace na boj s dlouhým mečem).

3) Požadavek je, že bojovník zbraň, na kterou se chce specializovat musí aktivně používat. Pokud v životě nedržel v ruce dlouhý meč a chtěl by se na něj naučit specializaci, má smůlu.

4) Poslední podmínkou je, že bojovník se smí specializovat jen na zbraň z rodiny oblíbených archetypu (na který právě přestupuje). Pokud nemá archetyp zbraňovou dovednost, kterou si chce bojovník zvýšit jako oblíbenou, má smůlu.

5) Výjimkou v tomto pravidlu je gladiátor. Ten se kvůli své všestrannosti nemůže specializovat na jednu konkrétní zbraň, ale pouze na konkrétní kombinaci dvou zbraní, což jiné archetypy nemůžou. Pokud má například šermíř specializaci krátký meč a dýku a bojuje těmito zbraněmi najednou, nemá žádný bonus. Gladiátor musí obětovat dva fyzické body a smí se naučit specializaci jen s konkrétní kombinací dvou zbraní. A nemá bonus za samostatné používání zbraně. Všestrannost je výborná, ale někdy je omezující.

6) Specializovat se může bojovník jen na zbraně, které má na třetím stupni obecné dovednosti Boj s... . Takže například gladiátor, aby se mohl například naučit s kombinací široký meč – lehká sekera musí umět Boj se sekyrami, Boj s meči a Boj s dvěma zbraněmi na III. stupni.

I. stupeň

Na tomto stupni získává bojovník malý bonus k boji s danou zbraní (v případě gladiátora na kombinaci dvou zbraní). A to podle následující tabulky:

KategorieÚČZZKryt*
síla do +8 včetně1011
síla nad +81101
* - u boje beze zbraně bonus do OČ

II. stupeň

První stupeň je obyčejný – paušální bonus. Na druhém stupni se bojovníkovi otevírá to pravé mistrovství – a tím je rozhodnout se, jak nejlépe zbraň použít. Bojovník může stále používat jen paušální bonus, který je ovšem stejný jako první stupeň, takže žádné velké terno. Ale také má bojovník možnost si na začátku kola, s výběrem akce zvolit i jak zbraň použije. S tímto výběrem dostane bonus k jednomu stylu boje (útočný, obranný, rychlý) a drobný postih k opačnému stylu boje. Paušální bonus se nesčítá s bonusem za efektivní využití zbraně a opačně.

Přehledně to ukazuje tabulka:

Efektivní využití zbraně:

KategorieÚČZZKryt*
Převaha210-1
Zásah120-1
Obrana1-102
* - u boje beze zbraně bonus do OČ

III. stupeň

Toto je to pravé mistrovství. Bojovník se stává natolik nebezpečným, že je lepší se mu vyhnout z cesty a nebo s ním jen tiše souhlasit. Bojovník smí jako u druhého stupně rozhodnout jak efektivně použít zbraň a nebo získat paušální bonus. Oboje dohromady nelze (stejně jako u druhého stupně). Paušální bonus se u třetího stupně liší, je výhodnější. Ale stejně tak efektivní využití zbraně, které je opravdu nebezpečné. Platí vše jako u druhého stupně, bojovník musí využití zbraně nahlásit společně s akcí. Pokud to neudělá, má paušální bonus.

Vše ukazují tabulky dole:

Paušální bonus při nenahlášení využití zbraně (Nesčítá se s bonusem za efektivní využití):

KategorieÚČZZKryt*
Síla již nemá vliv1111
* - u boje beze zbraně bonus do OČ

Bonus při efektivním použití zbraně (nesčítá se s paušálním bonusem:

KategorieÚČZZKryt*
Převaha310-1
Zásah130-1
Obrana2-102
* - u boje beze zbraně bonus do OČ